25/05/2012
Invitatul lunii mai al “Intâlnirilor creative”, eveniment în care o personalitate este invitată în sala Rotonda a Intact Media Group pentru a împărtăși angajaților trustului experiențe relevante, întâmplări interesante din carieră și viața sa, a fost profesorul universitar Vintilă Mihăilescu. Domnia sa a vorbit publicului despre oportunitățile din cadrul general și particular în ceea ce privește campania “E timpul românilor”, prin care se urmăreste întoarcerea spre valorile autentice ale poporului român, mai ales că Intact Media Group este cel mai important trust de presă românesc, construit cu capital autohton. Demersul are toate șansele să se bucure de succes.
Din euro – optimiști, în euro – sceptici
În urmă cu câțiva ani, românii erau extrem de euro-optimiști, 80% dintre ei sperau ca integrarea în UE va aduce exclusiv avantaje. În ultimii ani, numărul lor a scăzut la jumătate, ceea ce înseamnă în mod clar o distanțare față de modelele occidentale și transformarea entuziasmului în prudență, a spus invitatul IMG. Totodată, este bine să ținem cont și de faptul că România este cea mai mare țară agricolă cu 50% din populație stabilită în zonă rurală. “Care sunt semnele că a venit <<Timpul românilor>>? Doar adăugarea cuvântului <<românesc>> lângă un produs alimentar îi dublează prețul. <<Roșia românească>> în piață costă de două ori mai mult decât roșia din oricare altă țara, autohtonul este, astăzi, o garanție a calitatii”, a explicat profesorul. “Asistăm la înflorirea comerțului cu produse tradiționale, în ciuda faptului că legislația nu sprijină absolut deloc acest domeniu”. Dragobetele a fost un alt exemplu menționat de profesor. “Dragobetele n-a fost niciodată o sărbătoare mare românească, dar a devenit extrem de populară ca reacție la <<importul>> de Valentine’s, este o contrapondere la o formă fără fond”.
Corporațiile
Prin definiție, corporația înseamnă o companie internațională. În ultima vreme, liderii acestei companii sunt tot mai interesați de referințele naționale. “Motivele sunt pragmatice, șefii nu pot cere performanță de la angajați atâta vreme cât nu le înțeleg obiceiurile, comportamentul, tradițiile. Deja s-au înființat ONG-uri care oferă consultanță în domeniul expertizei culturale. Apoi, întoarcerea spre valorile românești reprezintă un capital cu resurse uriașe, niciun politician nu-și mai poate permite să neglijeze aspectul tradițiilor. Se observă în mod clar o nevoie de regăsire a identității naționale la toate nivelele, începând cu țăranii și terminând cu politicienii”, a afirmat profesorul Vintilă Mihăilescu.
În loc de concluzie
A venit cu adevărat “Timpul romanilor”, este necesară o campanie care să servească drept model românilor. Publicul își dorește așa ceva și chiar și o mare parte a tineretului. “Daca va trata această campanie cu profunzime și seriozitate, Intact are toate șansele să contribuie cu ceva cu adevărat valoros în contextul actual”, a conchis profesorul Vintilă Mihăilescu.