De douăzeci de ani, ziarul de referinţă al românilor

De douăzeci de ani, ziarul de referinţă al românilor

17/12/2012

Jurnalul Național își întărește poziția de lider al presei de calitate din România cu 207.000 de cititori pe ediție, fiind la al patrulea val de creştere consecutivă.

Conform datelor publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) pentru perioada octombrie 2011- noiembrie 2012 următorii clasaţi sunt Adevărul cu 173.000 de cititori pe ediţie, Evenimentul zilei cu 168.000 de cititori pe ediţie şi, la mare distanţă, România Liberă cu 70.000 de cititori.

Datele de audienţă ale Jurnalului Naţional reflectă un public omogen (54,1% masculin respectiv 45,9 % feminin), matur, 49,3% fiind absolvenţi de facultate, colegiu sau şcoală postliceală şi un procent foarte mare de întreprinzători particulari şi salariaţi cu funcţie de conducere (30,9 %).

Totodată,  36,7% au venituri de peste 300 de euro lunar, iar 46,1 % sunt din Bucureşti şi localităţi cu peste 200.000 de locuitori. 83,7 % au statut social mediu şi înalt (categoria ESOMAR ABC).

Acest top reflectă diferenţele de atitudine, de calitate şi de conţinut pe care Jurnalul Naţional le propune în fiecare zi cititorilor săi. Cititorii Jurnalului au validat prin opţiunile lor de lectură demersurile jurnalistice şi modul în care ziarul lor preferat reflectă realitatea românească, de aceea, ei reprezintă cea mai importantă voce pe care Jurnalul Naţional o ascultă de fiecare dată.

Diferenţa între Jurnalul Naţional şi celelalte ziare de calitate editate în România reflectă opţiunea cititorilor pentru un jurnalism de calitate şi pentru campanii editoriale ample ce surprind realitatea aşa cum este ea, fără menajamente, fără ascunzişuri, fără minciuni. Jurnalul Naţional vorbeşte în fiecare zi cu şi despre românii din România reală!

  • 83,7 % au statut social mediu şi înalt, sunt manageri, specialişti, directori şi profesionişti, angajaţi cu educaţie, patroni de firme mici sau sau muncitori calificaţi (fac parte din categoria ESOMAR ABC)
  • 54,1% sunt bărbaţi şi 45,9%, femei
  • 49,3 % sunt absolvenţi de facultate, colegiu sau şcoală postliceală.
  • 53 % sunt cititori cu vârste cuprinse între 18 şi 48 de ani
  • 46,1 % sunt din Bucureşti şi localităţi cu peste 200.000 de locuitori
  • 36.7% dintre cititorii noştri au venituri de peste 300 de euro lunar
  • 30,9 % sunt salariaţi cu funcţie de conducere sau cu studii superioare

Date de audienţă pentru perioada octombrie 2011 – noiembrie 2012

Sursa: Studiul Naţional de Audienţă (SNA)