06/02/2014
În urma nenumăratelor mesaje primite de la telespectatorii abonați la platforma Focus Sat care, începând de azi, 6 februarie 2014, nu mai pot recepționa posturile Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și GSP TV, Antena Group își exprimă regretul pentru situația creată și își arată întreaga disponibilitate ca aceste negocieri să se finalizeze în beneficiul publicului.
Dorim să menționam că negocierile pentru reînnoirea contractului de distribuție cu Focus Sat au început în urmă cu câteva luni, din dorința de a nu întrerupe accesul telespectatorilor la canalele TV ale grupului Intact.
În acest timp, Antena Group a investit milioane euro în producții locale, achiziții și tehnologie care au dus la o creștere semnificativă a audienței posturilor noastre TV. Spre exemplu, în 2013, grupul nostru a lansat televiziunea Antena Stars, platforma online Antena Play și a pregătit lansarea ZU TV pentru prima parte a acestui an.
În acest moment, Divizia TV Intact liderul pieței de televiziune din România, cu o cotă de 22,1 %, în creștere cu 19% față de 2010, televiziunile din grup (Antena 1, Antena Stars, Antena 3, Euforia, GSPTV) având, în medie, un reach de 6.385.000 telespectatori zilnic, pe targetul all urban.
Antena Group consideră că nu poate influența decizia de business a operatorului, aceasta aparținându-i în totalitate. Pe de altă parte, alegerea de către Focus Sat a unor posturi TV internaționale (Discovery Science, Discovery World, History Channel, Național Geographic Wild și Bollywood TV) ale căror prețuri de retransmisie se ridică la sume exorbitante, în defavoarea posturilor TV – lidere în România – Antena 1, Antena 3, Antena Stars, Euforia și GSP TV, apreciate de milioane de telespectatori – contravine alegerilor făcute de însuși publicul telespectator, plătitor de abonamente la platforma de satelit.
Antena Group își exprimă, din nou, dorința ca aceste negocieri să fie finalizate cât mai curând, asfel încât un număr cât mai mare de români să poată avea acces la programele pe care le îndrăgesc, conform studiilor de audiență.