20/11/2015
Publicul tânăr este în centrul sărbătorii din acest an a Zilei Mondiale a Televiziunii. Evenimentul sărbătorit în fiecare an pe data de 21 noiembrie, a fot declarat de Națiunile Unite în 1996. Cu această ocazie, Uniunea Europeană de Radio (EBU), Asociația Televiziunilor Comerciale din Europa (ACT ) și EGTA, își unesc forțele pentru a treia oară consecutiv pentru a sărbători această zi.
Un video de 30 de secunde subliniază rolul pe care televizorul îl joacă în viața tinerilor. Acest clip va fi difuzat de televiziuni din Europa, Asia, Canada, Statele Unite ale Americii și Australia, pe data de 21 noiembrie.
Videoclipul reflectă modul în care publicul tânăr din întreaga lume vizionează acum programe pe diverse dispozitive, inclusiv telefoane mobile și tablete. Clipul îi prezită pe tineri ținând palmele în formă de inimă pentru a rezona cu sentimentul Zilei Mondiale a televiziunii: “We Love TV” .
Televiziunile pot adăuga propriul conținut local / național pentru clip înainte ca acesta să fie distribuit în rețelele sau portalele lor online.
Televiziunea se dovedește a fi foarte populară în rândul publicului tânăr din Europa cu vârste cuprinse între 15-24 ani. Aceștia urmăresc, în medie, 2.11 ore* de TV pe zi. 94,5% ** din acest timp este petrecut privind live TV.
Pentru a sărbători dragostea lor pentru televiziune, telespectatorii sunt încurajați să utilizeze hashtag-urile #WeloveTV și #WorldTVDay pe rețelele sociale, pe data de 21 noiembrie .
Ingrid Deltenre, Directorul general EBU afirmă că aniversare de astăzi este un memento al epocii de aur a televiziunii pe care o trăim.
„Există un conținut de calitate mai bun și mai diversificat decât în trecut și în calitate de consumatori avem atât de multe opțiuni de a ne bucurăm de el din moment ce este disponibil oricând și oriunde vrem. Tema din acest an este esențială pentru industria noastră; avem nevoie de tinerele talente pentru a lucra cu noi și pentru a învăța de la ele, în scopul de a fi și mai relevanți. Încă o dată, mă bucur să văd atât de mulți parteneri unindu-și forțelor la nivel mondial, pentru a sărbători un mediu care a reușit să rămână relevant, reinventându-se în numeroase moduri. „
Jan Isenbart, Președinte EGTA spune că televiziune din ziua de astăzi poate fi definite prin alegere și omniprezență.
” Să nu uităm că televiziunea tradițională a fost cea care a deschis ușile pentru vizualizare la cerere . Telespectatorii tineri au îmbrățișat noile oportunități pentru a viziona conținut video premium oricând, oriunde și pe orice dispozitiv cu mai mult entuziasm decat orice alt grup de vârstă, fără a abandona rolul central al marelui ecran în camera de zi . De fapt , marea majoritate a vizualizărilor acestora continuă să fie pe televizor ( 76% în Germania , de exemplu, *** ) . Cu opțiuni aproape nelimitate , de televiziune a intrat într-o a doua epocă de aur pentru producători de conținut, agenții de publicitate și telespectatori deopotrivă . „
Magnus Brooke, Președintele Consiliului de Administrație ACT spune că broadcasterii comerciali trebuie să ofere publicului posibilitatea de a consuma conținut oriunde și ori de câte ori doresc.
„Desigur, tinerii conduc consumul de conținut în diferite moduri. Tinerii telespectatori continuă să consume o mulțime de conținut prin cablu TV, precum și pe o serie de alte platforme. Vom continua să ne adaptăm la nevoile lor pentru a oferi cele mai bune și cele mai inovatoare servicii care informează și distreze Europa.”
Caroline Petit, director regional adjunct al Centrului de Informare ONU spune că Ziua Mondială de televiziune a fost proclamată ca un eveniment anual de către Organizația Națiunilor Unite în 1996 , ca recunoaștere a impactului tot mai puternic al televiziunii asupra factorilor de decizie .
” Liderii mondiali au adoptat recent cele 17 obiective de dezvoltarea durabilă. Ele pot fi atinse cu succes doar dacă oamenii – în special tinerii – știu despre ele. Televiziunea are potentialul de a ajuta înțelegerea obiectivelor și a altor subiecte la nivel mondial „, a spus doamna Petit . ” Puterea televiziunii constă în capacitatea sa de a ajunge la oameni prin transmitearea unor imagini puternice ce ilustrează evoluțiile complexe . „
Aceste trei asociții au strâns date de cercetare despre consumul de media în rândul tinerilor. Datele se găsesc aici: http://www.worldtelevisionday.com/facts-and-figures/
Surse
* Figures collated by the EBU’s Media Intelligence Service based on Eurodata TV Worldwide/relevant partners and Members’ data based on 48 EBU markets
** Figures collated by the EBU’s Media Intelligence Service based on Members’ data based on 20 EBU markets
*** IP FourscreenTouchpoints/ base: video contacts adults 14–25 years