12/10/2012
Viitorul industriei digitale a fost discutat timp de două zile în Istanbul, în cadrul congresului Webit, cel mai mare eveniment de acest tip din Europa de Est și Centrală, Orientul Mijlociu și Africa. Multinaționale și companii de nișă, investitori și antreprenori, top executives și jurnaliști reputați au stabilit trendurile și au încercat să identifice „the next big thing”.
128 speakeri, 6000 de vizitatori din peste 72 de țări și trei cuvinte cheie: mobile, date sau interpretarea acestora și integrare.
În medie, ne uităm la telefon de 150 de ori pe zi. Studiile arată că, mai nou, primul lucru pe care îl vedem dimineața este ecranul telefonului. Acesta a devenit un fel de „al șaselea simț digital”, conform Baris Ruacan, MD Qualcomm Turcia. „Tot ce lansăm, lansăm prima dată în versiunea mobila”- a declarat Henri Moissinac, Head of Mobile EMEA Facebook. Cei de la Mozilla au anunțat un nou produs- platformă OS. “Dorim să stimulăm internetul pe mobil. Să creăm o piață libera”, Tristian Nitot, Founder and President of Mozilla. Nici Google nu s-a lăsat mai prejos, declarând că viitorul va fi mobile payment.
În ceea ce privește interpretarea datelor oferite de mediul online, diferența dintre 2008 și 2012 constă în faptul că în acest moment totul se petrece în timp real- un exemplu ar fi „real time face recognition”. Nume mari precum Adobe au prezentat noi tool-uri de analiză și segmentare a audienței care optimizează comunicarea între brand și consumator, prin soluții personalizate. Yandex, cel mai mare motor de căutare din Rusia a prezentat formule de fizică nucleară cu ajutorul cărora ei analizează „the big data”.
Alt aspect important este integrarea mediilor de comunicare. Sfadar Mustafa, Head of Mobile Media Al-Jazeera, a arătat importanța integrării TV & mobile. Radu Pop, CIO Open Media Network, companie care face parte din Intact Media Group , a avut o prezentare despre felul în care acest fenomen se regăsește pe piață din România în „Multiscreen & Multichannel. Integration of TV and Digital Interactive Services”. Discursul său s-a centrat pe inițiativa Observator- „Salvare pentru SMURD”, o campanie ce a schimbat o lege folosind Facebook și televiziunea și pe integrarea QR-code-urilor pe TV – Intact fiind primul grup din România care a avut o campanie de educare în acest sens.
Ajuns la cea de-a patra ediție, Congresul Webit atrage an de an specialiști, antreprenori, manageri din companii internaționale și chiar reprezentanți ai guvernelor. Printre companiile prezente se numără Forrester Research, Paypal, Google sau Facebook. Liderii lumii digitale se întâlnesc la Congresul Webit în fiecare an pentru a discuta viitorul online-ului pentru țările EMEA.